Regulamin sklepu internetowego
www.sklep.ozeexpert.pl
§ 1 – Postanowienia wstępne
Sklep internetowy OZEexpert E-shop, dostępny pod adresem internetowym …………….,
prowadzony jest przez OZEexpert Sp. z o.o., z siedzibą w Sławoszewie, 63-220 Kotlin, Sławoszew
51, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd
Rejonowy w Warszawie, Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0000779272, NIP:
6172215882.Regulamin określa zasady korzystania przez Użytkowników ze Sklepu
prowadzonego przez Sprzedawcę, w szczególności składania zamówień na produkty
dostępne w Sklepie, dostarczania zamówionych produktów Klientowi, uiszczania przez
Klientów ceny sprzedaży produktów, uprawnienia Klientów do odstąpienia od umowy oraz
zasady składania i rozpatrywania reklamacji.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do
Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu, chyba, że niniejszy Regulamin stanowi
inaczej i określone postanowienie odnosi się wyłącznie do:
– konsumentów,
– konsumentów i osób fizycznych zawierających umowę bezpośrednio związaną z jej
działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej
osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie
przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – na
podstawie art. 38a Ustawa o prawach Konsumenta – przedsiębiorców. - Regulamin udostępniany jest nieprzerwanie na stronie internetowej Sklepu w sposób
umożliwiający Użytkownikom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści. - Regulamin dotyczy usług świadczonych na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
§ 2 – Definicje
Terminy użyte w Regulaminie oznaczają:
- Konsument – w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks
cywilny
(tekst jednolity: Dz.U. z 2020 r. poz. 1740) osoba fizyczna zawierającą ze Sprzedawcą
umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową. - Sprzedawca – OZEexpert sp. z o.o. z siedzibą w Sławoszewie, 63-220 Kotlin, Sławoszew
51, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez
Sąd Rejonowy w Warszawie, Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0000779272, NIP:
6172215882 - Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu, posiadający
pełną zdolność do czynności prawnych. - Przedsiębiorca – w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks
cywilny (tekst jednolity: Dz.U. z 2020 r. poz. 1740) osoba fizyczna, osoba prawna i
jednostka organizacyjna, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą
lub zawodową. - Sklep – serwis internetowy tj. zbiór stron internetowych i narzędzi informatycznych
zarządzanych przez Sprzedawcę, umożliwiający zawieranie Umów sprzedaży,
dostępny w domenie internetowej prowadzonej przez Sprzedawcę pod adresem
internetowym WWW.ozeexpert.pl - Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach
zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez
jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub
większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy
włącznie. - Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18
lipca
2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. z dnia 6 lutego 2020 r. Dz.U. z
2020 r. poz. 344) - Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia
i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze
Sprzedawcą. - Konto – konto klienta w Sklepie, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta
oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie. - Formularz rejestracji – interaktywny formularz, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający
złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz
określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności. - Koszyk – funkcjonalność Sklepu, w której widoczne są wybrane przez Użytkownika
produkty
do zakupu, a także ustalenie i modyfikację danych zamówienia, w szczególności: ilość
produktów, adres dostawy, dane do faktury, sposób dostawy, formy płatności. - Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy
Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą. - Umowa Sprzedaży – umowa odpłatnego nabycia własności Produktu zawierana albo
zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o
świadczenie usług i umowę o dzieło. - Użytkownik – każda osoba korzystająca z Internetu i korzystająca ze Sklepu.
- Partner Handlowy – niezależny współpracownik Sprzedawcy, osoba fizyczna,
jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej lub osoba prawna, z
którą Sprzedawca ma podpisaną umowę Partnerską. - Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, tekst jednolity:
Dz.U. z 2020 r. poz. 1740. - Ustawa o prawach Konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r., tekst jednolity z
dnia 28 stycznia 2020 r. Dz. U. z 2020 r., poz. 287. z późn. zmianami.
§ 3 – Kontakt ze Sklepem
- Każdy Klient ma możliwość skontaktowania się ze Sprzedawcą przy użyciu zawartych
poniżej informacji, znajdujących się na stronie internetowej Sklepu:
a) Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą drogą elektroniczną, telefoniczną,
pocztą tradycyjną
b) Adres Sprzedawcy: Sławoszew 51 ; 63-220 Kotlin
c) Adres e-mail Sprzedawcy : sklep@ozeexpert.pl
d) Numer telefonu Sprzedawcy: 733 664 022
e) Numer rachunku bankowego Sprzedawcy SANTANDER BANK POLSKA
83 1090 1131 0000 0001 4217 1069 - f) Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach od 8 do 16,
od poniedziałku do piątku
§ 4 – Wymagania techniczne i ochrona danych osobowych
- Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania
zamówień na Produkty, niezbędne są:
a) urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu
Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari 11, Edge, Internet Explorer od wersji 8,
b) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
c) włączona obsługa Javascript oraz plików cookies - Sprzedawca wykorzystuje pliki cookies. Pliki te zapisywane są przez serwer
Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia Klienta podczas korzystania przez niego ze
strony internetowej Sklepu. Ich stosowanie służy umożliwieniu poprawnego działania
strony internetowej Sklepu na urządzeniach końcowych Użytkownika. Pliki te nie
niszczą urządzeń Użytkownika, nie powodują zmian w konfiguracji urządzeń ani
oprogramowaniu zainstalowanym na urządzeniach Użytkownika. Użytkownik może w
dowolnym momencie zmienić ustawienia przeglądarki, tak by nie akceptowała plików
cookies lub informowała o ich przesyłaniu. Nieakceptowanie plików cookies może
jednak spowodować utrudnienia w korzystaniu ze Sklepu. Korzystanie przez
Użytkownika z przeglądarki, której ustawienia zezwalają na zapisywanie plików
cookies na komputerze lub innym urządzeniu Użytkownika, oznacza wyrażenie zgody
na zapisywanie powyższych plików na tym komputerze lub innym urządzeniu. Więcej
informacji w powyższym zakresie znajduje się na stronie internetowej
www.sklep.ozeexpert.pl w zakładce Polityka prywatności. - Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie w związku z realizacją
postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane
są w celach, w zakresie i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce
prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego . Polityka prywatności
zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez
Administratora w Sklepie, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych
osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie
stosowania w Sklepie plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie ze
Sklepu, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane
z tym podanie danych osobowych przez Klienta, użytkownika i Partnera handlowego
jest dobrowolne,
z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz
obowiązki ustawowe Sprzedawcy).
§ 5 – Informacje ogólne
- Ze Sklepu może korzystać każda osoba posiadająca pełną zdolność do czynności
prawnych. - Osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej mogą
korzystać ze Sklepu wyłącznie za pośrednictwem osób posiadających stosowne
umocowanie do reprezentowania i składania wiążących oświadczeń woli w imieniu
tych podmiotów. - Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika/Klienta treści o charakterze
bezprawnym, a także podejmowanie działań mogących wywołać zakłócenia lub
uszkodzenia serwisu. Użytkownik/Klient zobowiązany jest do powstrzymywania się od
jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie
Sklepu, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Sklepu lub
jego elementy techniczne. - Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień
przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po
założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu (Rejestracja w sklepie)
albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających
realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają
podatek VAT). - Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt
oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi), o której Klient
jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w
chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży. - Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze
obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena
będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi oraz o innych
kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu. - Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach
Produktów oraz do przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji
promocyjnych. Uprawnienie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, nie ma wpływu na
zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny lub warunków akcji
promocyjnych.
§ 6 – Rejestracja w sklepie
- Rejestracja w Sklepie wymaga spełnienia łącznie następujących warunków:
o poprawnego wypełnienia Formularza rejestracji dostępnego na stronie
internetowej Sklepu i podania danych osobowych,
o akceptacji Regulaminu,
o wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym
do nawiązania, ustalenia treści, zmiany, rozwiązania i prawidłowej realizacji
usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę oraz do realizacji
Umowy sprzedaży zawartej przez Klienta. - Rejestracja w Sklepie, jak również korzystanie z jego funkcjonalności, są nieodpłatne.
- W momencie zarejestrowania, Sklep tworzy konto Klienta będące zbiorem zasobów
dotyczących Klienta oraz jego działań w ramach Sklepu związanych z zawieranymi
umowami. - Każdy Klient ma dostęp do swojej historii zamówień.
- Logowanie na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w
Formularzu rejestracji. - Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego
tytułu jakichkolwiek opłat modyfikować dane zawarte na jego Koncie a dotyczące jego
osoby przy użyciu odpowiedniego formularza znajdującego się na stronie internetowej
Sklepu, jak również usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do
Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na
adresy wskazane w § 3 Regulaminu (Kontakt ze Sklepem). - Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek ewentualne szkody
wynikające z podania przez Klienta nieprawdziwych, nieaktualnych lub niepełnych
danych skutkujących nieprzestrzeganiem warunków niniejszego Regulaminu. Dane
podawane przez Klienta nie mogą naruszać przepisów aktualnie obowiązującego
prawa oraz dóbr osobistych i praw osób trzecich. - Klient zobowiązany jest do nieujawniania osobom trzecim jakichkolwiek informacji
umożliwiających korzystanie i logowanie się w Sklepie, w szczególności loginu i hasła
dostępu. - Wykorzystywanie przez Użytkownika nazwy Sprzedawcy, logo Sklepu oraz elementów
graficznych Sklepu oraz układu i kompozycji Sklepu tzw. layout, jest zabronione za
wyjątkiem sytuacji wyraźnie wskazanych w Regulaminie lub gdy korzystanie ze
wskazanych przedmiotów praw autorskich oraz przedmiotów własności przemysłowej
jest możliwe na podstawie wyraźnej pisemnej zgody Sprzedawcy lub uprawnionych
podmiotów trzecich. - Zabronione jest podejmowanie przez Użytkownika jakichkolwiek działań zmierzających
do odtworzenia Sklepu, w tym w szczególności na stronach internetowych i w
domenach internetowych powiązanych z Użytkownikiem.
§ 7 – Zasady składania Zamówienia
- Informacje dotyczące Produktów znajdujących się w Sklepie nie stanowią oferty w
rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do składania ofert (zamówień)
przez Użytkowników/Klientów. - Klient ma możliwość dokonywania zamówień w Sklepie przez 7 dni w tygodniu i 24
godziny na dobę z zastrzeżeniem pozostałych postanowień Regulaminu, w
szczególności postanowień
§ 13 Regulaminu (Przerwy techniczne). Zamówienia będą realizowane w ciągu 14 dni
od daty złożenia zamówienia. - Wszystkie sprzedawane Produkty zawierają dokładny opis ich właściwości
odpowiadający opisowi stosowanemu przez producenta. Opis odpowiada
właściwościom Produktów sprzedawanych na stronach Sklepu. - Indywidualne ustawienia komputera lub innego urządzenia Klienta mogą powodować
różnice pomiędzy wizualizacją Produktu na komputerze lub innym urządzeniu Klienta a
rzeczywistym wyglądem produktu (np. kolor, proporcje itp.). Klientowi, będącemu
Konsumentem oraz osobie, o której mowa w § 8 ust. 22 Regulaminu, przysługuje z
tego powodu uprawnienie do odstąpienia od umowy zgodnie z postanowieniami § 9
Regulaminu (Prawo odstąpienia od umowy). - Składanie zamówień:
o Użytkownicy mają możliwość korzystania ze Sklepu, w tym zawierania Umów
sprzedaży, zarówno po dokonaniu rejestracji w Sklepie jak i bez rejestracji;
o W przypadku dokonania rejestracji Użytkownik, w celu złożenia zamówienia
powinien zalogować się na swoje konto Użytkownika;
o W przypadku korzystania ze Sklepu, w tym zawarcia Umowy sprzedaży bez
rejestracji, Użytkownicy mają obowiązek dokonania akceptacji Regulaminu.
Użytkownik zawierający Umowę sprzedaży bez rejestracji, zobowiązany jest
wypełnić wszystkie rubryki formularza prawidłowo oraz podać dane niezbędne
do nawiązania, ustalenia treści, zmiany, rozwiązania i prawidłowej realizacji
Umowy sprzedaży zawartej przez Klienta zgodne ze stanem rzeczywistym;
o W celu złożenia zamówienia Użytkownik wybiera Produkty będące
przedmiotem zamówienia, umieszcza w Koszyku wybrany przez siebie Produkt,
który zamierza nabyć. Podczas wyboru Produktów Użytkownik może dowolnie
zarządzać zawartością Koszyka poprzez dodawanie do niego kolejnych
Produktów lub usuwanie ich z Koszyka;
o Po ostatecznym wyborze Produktów przeznaczonych do zakupu, Użytkownik
zostaje skierowany do formularza internetowego służącego do składania
zamówień w Sklepie. Formularz składania zamówienia może być złożony z
formularzy składowych, służących do określenia:
sposobu dostawy Produktu (w przypadku wybrania dostawy za
pośrednictwem firmy kurierskiej, Poczty Polskiej lub innego operatora
pocztowego Użytkownik może dodatkowo wpisać swój numer telefonu
do kontaktu z kurierem),
adresu dostawy,
sposobu dokonania płatności za Produkt;
o Użytkownik potwierdza złożenie zamówienia klikając przycisk „zamawiam i
potwierdzam obowiązek zapłaty;
o Złożenie zamówienia stanowi ofertę w rozumieniu kodeksu cywilnego, złożoną
przez Użytkownika Sprzedawcy;
o Potwierdzenie otrzymania zamówienia zostanie automatycznie wysłane na
adres poczty elektronicznej Użytkownika wskazanej w Formularzu rejestracji
lub w przypadku złożenia zamówienia bez rejestracji, w Formularzu
zamówienia. Potwierdzenie otrzymania zamówienia nie stanowi przyjęcia
zamówienia do realizacji;
o Jeżeli realizacja zamówienia jest możliwa, na adres poczty elektronicznej
Użytkownika wysłana zostanie wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia
zamówienia do realizacji (przyjęcie oferty). W przypadku stwierdzenia przez
Sprzedawcę, iż zamówienie zostało złożone nieprawidłowo w ciągu 2 dni
roboczych, Sprzedawca poinformuje o tym fakcie Użytkownika przesyłając w
tym zakresie wiadomość na wskazany przez niego adres e-mail (maksymalnie
do 48 godzin).
o Umowa zostaje zawarta z chwilą przesłania Użytkownikowi przez Sprzedawcę
informacji o przyjęciu zamówienia do realizacji;
o W przypadku braku dostępności zamówionego Produktu lub braku możliwości
realizacji zamówienia Klienta z innych przyczyn, w tym także, jeśli zakup ich od
producenta lub dostawcy nie będzie możliwy w czasie przewidzianym na
realizację zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Klienta o
zaistniałej sytuacji wysyłając wiadomość na wskazany przez Klienta adres e-
mail lub przekaże informację drogą telefoniczną, w przypadku wskazania
telefonu do kontaktu w Formularzu Rejestracji lub w przypadku, gdy zakup
dokonywany jest bez rejestracji, w Formularzu zamówienia;
o Jeżeli Sprzedawca nie może wykonać świadczenia o właściwościach
indywidualnie zamówionych przez Klienta z powodu przejściowej niemożności
jego spełnienia, Sprzedawca może za zgodą Klienta spełnić świadczenie
zastępcze, odpowiadające tej samej jakości i przeznaczeniu oraz za tę samą
cenę lub wynagrodzenie lub w inny ustalony przez strony sposób.
§ 8 – Oferowane metody płatności oraz dostawy
- Zapłata za zakupiony Produkt może zostać dokonana przed odbiorem przedmiotu
zamówienia (zaliczka) – przelewem bankowym lub za pośrednictwem jednego z
systemów płatności elektronicznych akceptowanych w danym momencie przez
Sprzedawcę. Realizacja zamówienia nastąpi po otrzymaniu przez Sprzedawcę
potwierdzenia zaksięgowania należności na jego rachunku bankowym lub poprawnego
wykonania płatności przez Klienta za pośrednictwem jednego z systemów płatności
elektronicznych akceptowanych w danym momencie przez Sprzedawcę przez podmiot
realizujący te płatności. Jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Klient i Sprzedawca za
obustronna zgodą odstąpią od realizacji transakcji – zaliczka podlega zwrotowi na
wskazane konto. W razie realizacji zakupu zaliczka podlega dalszemu rozliczeniu. - Użytkownik dokonuje zakupu Produktu zgodnie z ceną oraz wysokością kosztów
dostawy obowiązujących w chwili złożenia zamówienia. Wysokość kosztów dostawy
uzależniona jest od sposobu dostawy wybranego przez Użytkownika. - Brak otrzymania płatności na rachunek bankowy lub za pośrednictwem jednego z
systemów płatności elektronicznych akceptowanych w danym momencie przez
Sprzedawcę w terminie 14
dni od dnia potwierdzenia zamówienia, spowoduje anulowanie zamówienia o czym
Użytkownik zostanie powiadomiony na adres e-mail wskazany w Formularzu rejestracji
lub, w przypadku gdy zakup dokonywany jest bez rejestracji, w Formularzu
zamówienia. - Wszystkie Produkty sprzedawane na stronach Sklepu są nowe. Sprzedawca ma
obowiązek dostarczenia Produktu wolnego od wad. - W przypadku wyboru przez Klienta formy płatności w postaci przelewu bankowego,
Klient będzie realizował płatność na następujący rachunek bankowy Sprzedawcy
prowadzony SANTANDER BANK POLSKA o numerze 83 1090 1131 0000 0001 4217
1069 - W ramach Sklepu, Sprzedawca dostarczy zamówione przez Klienta Produkty pod
adres wskazany przez Klienta w Formularzu rejestracji lub w przypadku zmiany adresu
dostawy, jak również w przypadku dokonywania zakupu bez rejestracji, w Formularzu
zamówienia. - Sprzedawca dostarczy Produkt Klientowi w sposób wskazany przez Klienta, w
Formularzu zamówienia, spośród metod dostaw znajdujących się na stronie
internetowej Sklepu w dniu składania zamówienia. - Koszty dostawy zależą od wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia Produktów,
od wartości oraz wielkości zamówienia i podawane są każdorazowo przy wyborze
sposobu dostawy Produktu przez Użytkownika, przed jak i po złożeniu zamówienia. - Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany
przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 11
niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta w Formularzu zamówienia. - W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy
jest najdłuższy podany termin. W przypadku zamówienia Produktów o różnych
terminach dostawy, Klient, będący Konsumentem, ma możliwość żądania dostarczenia
Produktów częściami lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu
całego zamówienia. - W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności
elektroniczne, początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się od dnia
otrzymania przez Sprzedawcę potwierdzenia zaksięgowania należności na jego
rachunku bankowym lub poprawnego wykonania płatności przez Klienta za
pośrednictwem jednego z systemów płatności elektronicznych akceptowanych w
danym momencie przez Sprzedawcę przez podmiot realizujący te płatności. - W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie
gotowy do odbioru przez Klienta w terminie nie dłuższym niż 14 dni. O gotowości
Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę
poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania
Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta. - W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru,
terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin. - Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się od dnia
otrzymania przez Sprzedawcę potwierdzenia zaksięgowania należności na jego
rachunku bankowym lub poprawnego wykonania płatności przez Klienta za
pośrednictwem jednego z systemów płatności elektronicznych akceptowanych w
danym momencie przez Sprzedawcę przez podmiot realizujący te płatności. - Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
- Uprasza się aby przy odbiorze przesyłki Klient będący Konsumentem sprawdził, czy
zewnętrzne opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. Uszkodzenie przesyłki,
w tym naruszenie plomby (taśmy) stanowi przesłankę odmowy jej przyjęcia od kuriera.
W takiej sytuacji uprasza się, aby Klient w miarę możliwości niezwłocznie skontaktował
się ze Sprzedawcą. Powyższe w żaden sposób nie ogranicza praw Klienta będącego
Konsumentem a wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa. - Uprasza się aby przy odbiorze przesyłki Klient sprawdził, czy zewnętrzne opakowanie
nie uległo uszkodzeniu w transporcie. Uszkodzenie przesyłki, w tym naruszenie
plomby (taśmy) stanowi przesłankę odmowy jej przyjęcia od kuriera. W takiej sytuacji
uprasza się, aby Klient w miarę możliwości niezwłocznie skontaktował się ze
Sprzedawcą. Powyższe w żaden sposób nie ogranicza praw Konsumenta
wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa. - Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta
nie będącego Konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem oraz
niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w
takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie
Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za
opóźnienie w przewozie przesyłki. - W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie
będący Konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty
przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek
lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych
do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klienta nie będącego Konsumentem lub
osobą fizyczną
o której mowa w ust. 22 niniejszego paragrafu, bez względu na jej podstawę prawną,
jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za
wszelkie
roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu
Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do 1000 zł. Sprzedawca ponosi
odpowiedzialność w stosunku do Klienta nie będącego Konsumentem tylko za typowe
szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z
tytułu utraconych korzyści w stosunku do Klienta nie będącego Konsumentem. - Sprzedawca nie odpowiada za niedostarczenie Produktu z przyczyn leżących po
stronie Klienta, np. wskutek wskazania nieprawidłowego adresu dostawy. W takiej
sytuacji Sprzedawca umożliwi Klientowi w miarę możliwości odbiór Produktu ze
wskazanego miejsca np. siedziby Sprzedawcy, chyba że strony uzgodnią inny sposób
przekazania Klientowi Produktu. - Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany wysokości kosztów dostawy, w
szczególności
w przypadku zmiany cenników usług świadczonych przez podmioty realizujące
dostawy. Postanowienie to nie dotyczy Klienta będącego Konsumentem, ani zamówień
już realizowanych. - W przypadku Umów do których stosuje się postanowienia Regulaminu zawartych od
dnia 1 stycznia 2021 r., prawa przysługujące Konsumentom, na zasadach opisanych w
niniejszym paragrafie, stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej Umowę
bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy
wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego
w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej,
udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej – na podstawie art. 385(5) – Kodeks Cywilny.
§ 9 – Konsumenckie prawo odstąpienia od umowy [pobierz formularz]
- Klientowi będącemu Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży ze Sprzedawcą
przy wykorzystaniu Sklepu, przysługuje prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży bez
podania jakichkolwiek przyczyn oraz bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów, o
których mowa w ust. 7 lit. b i lit. f oraz ust. 8 niniejszego paragrafu, w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia odbioru zakupionego Produktu. - W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno,
partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej
rzeczy, partii lub części. - W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas
oznaczony, termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszej z
rzeczy. - Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o
odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu do odstąpienia od Umowy
wystarczające jest wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego
terminu. Oświadczenie dostępne jest w formie pliku do pobrania na stronie:……………-
formularz odstąpienia id umowy - Konsument może wysłać oświadczenie, o którym mowa w ust. 4 za pomocą poczty
tradycyjnej, faxem bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na
adres e-mail Sprzedawcy
na dane kontaktowe Sprzedawcy, które zostały określone w § 3 Regulaminu.
Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr
1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o
prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną,
Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres
e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. - Skutki odstąpienia od Umowy:
o W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się
za niezawartą.
o W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane
przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem
dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu
dostarczenia Produktu innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia
oferowany przez Sprzedawcę.
o Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod
płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba
że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się
wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
o Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania
Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w
zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
o Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w
niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym
poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie
zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
o Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu
Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w
zwykłym trybie odesłany pocztą.
o Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z
korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. - W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w
zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie
się znajdować w opisie Produktu w Sklepie. - W przypadku Umów, do których mają zastosowania postanowienia Regulaminu
zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r., konsumenckie prawo do odstąpienia od tych
Umów, na zasadach opisanych w niniejszym paragrafie, stosuje się również do osoby
fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą,
gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru
zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią
działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – na podstawie art. 38a Ustawa o
prawach Konsumenta.
§ 9 a – Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w § 9
Regulaminu nie przysługuje Konsumentowi oraz osobie o której mowa w § 9 ust. 9
Regulaminu, w przypadkach o których mowa w art. 38 ustawy o prawach konsumenta,
a w szczególności w odniesieniu do Umowy:
a. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana
według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb,
b. w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad
którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem
terminu do odstąpienia od Umowy,
c. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na
swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
§ 10 – Gwarancja
- Produkty sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez
Sprzedawcę jako producenta Produktu. W przypadku, gdy na Produkt została
udzielona gwarancja, informacja o niej będzie zawarta przy opisie Produktu w Sklepie.
Treść gwarancji znajduje się na stronie internetowej Sprzedawcy pod adresem
………………………. Sprzedawca dołączy też kartę gwarancyjną do sprzedanego
Produktu. - Uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami
zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej. Dodatkowe informacje dot. gwarancji na
poszczególne Produkty, znajdują się na podstronach Sklepu prowadzących do
poszczególnych Produktów. W celu uzyskania bliższych informacji dotyczących
gwarancji Użytkownik może skontaktować się ze Sprzedawcą pod nr telefonu
…………………lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres: …………………. - W przypadku Produktu, na który została udzielona gwarancja, Klient może reklamować
produkt posiadający wady: korzystając z uprawnień wynikających z udzielonej
gwarancji. W przypadku chęci skorzystania z uprawnień wynikających z gwarancji,
Klient powinien skontaktować się ze Sprzedawcą z wykorzystaniem formularza
dostępnego na stronie internetowej: ………………………………………………….
§ 11 – Reklamacja
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
- Niezależnie od ustawowego prawa odstąpienia od umowy, w każdym przypadku
Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem, jeżeli
sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). - W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy Produktu Klient będący
Konsumentem, ma prawo do złożenia reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące
rękojmi w kodeksie cywilnym. - Reklamacje mogą być składane osobiście w siedzibie Sprzedającego, pisemnie na
adres korespondencyjny Sprzedającego: Sławoszew 51 ; 63-220 Kotlin lub pocztą
elektroniczną na adres: adres do ustalenia - Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym
datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w
związku z wadą Produktu. - Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, jednak nie
później niż w terminie 14 dni i powiadomi go o uwzględnieniu lub odrzuceniu reklamacji
oraz dalszym sposobie postępowania. Jeżeli Klientem jest Konsument, a Sprzedawca
nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego, uważa się, że Sprzedawca żądanie
Klienta uznał za uzasadnione. - Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany odesłać do
Sprzedawcy na jego koszt wadliwy Produktu. Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu lub
sposób jego zamontowania dostarczenie przez Klienta byłoby utrudnione, Klient
obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym się znajduje. - W przypadku gdy składana przez Klienta reklamacja zostanie rozpatrzona na korzyść
Klienta, Sprzedawca niezwłocznie wymieni wadliwy Produkt na wolny od wad albo
niezwłocznie wady usunie i odeśle go na własny koszt. W przypadku braku możliwości
wymiany Produktu, usunięcia wady Produktu lub obniżenia jego ceny Sprzedawca
zwróci należność niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni. - Produktu odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres:
OZEexpert Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sławoszew 51 ; 63-220 Kotlin - Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu
rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona. - W przypadku Umów do których stosuje się postanowienia Regulaminu zawartych od
dnia 1 stycznia 2021 r., prawa przysługujące konsumentom, na zasadach opisanych w
niniejszym paragrafie, stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej Umowę
bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy
wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego
w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej,
udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej – na podstawie art. 556(4), art. 556(5) oraz art. 576(5) –
Kodeks Cywilny.
§ 12 – Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz
zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach
internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji
społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów,
Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami
internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php,
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php. - Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt
kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny:
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa.), którego zadaniem jest między
innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego
rozwiązywania sporów konsumenckich. - Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu
konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o
Inspekcji Handlowej (t.j. dnia 16 września 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 1706)), z
wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
Więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/;
b) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora
Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji
Handlowej (t.j. z dnia 16 września 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 1706)), z wnioskiem o
wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu
między Konsumentem a Sprzedawcą.
c) Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między
nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego)
rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy
ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów
Polskich). - Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma
internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i
przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi
interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla
konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu
dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży
lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod
adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php). - Prawem właściwym dla umowy pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, której przedmiotem
jest Sprzedaż, na warunkach określonych w Regulaminie, jest prawo polskie. - Wszelkie spory wynikające ze Sprzedaży – zawartej na warunkach określonych w
Regulaminie będą rozstrzygane przez Sąd właściwy miejscowo dla siedziby
Sprzedawcy, za wyjątkiem spraw w których stroną sporów będzie Konsument.
Wówczas właściwym będzie Sąd powszechny zgodnie z zasadami ogólnymi kodeksu
postępowania cywilnego.
§ 13 – Przerwy techniczne
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w
funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób
trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą techniczną Klienta. - Sprzedawca zastrzega sobie prawo do przerw w dostępie do Sklepu spowodowanych
jego serwisem technicznym, pracami konserwacyjnymi lub pracami nad polepszeniem
funkcjonalności Sklepu. Jednocześnie Sprzedawca zobowiązuje się do dołożenia
wszelkich starań, by wspomniane przerwy odbywały się w godzinach nocnych i trwały
jak najkrócej.
§ 14 – Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zobowiązuje się udostępniać nieprzerwanie informację o planowanej
zmianie Regulaminu w ciągu 14 dni przez planowaną zmianą na stronie internetowej
Sklepu. Zmiana Regulaminu nie dotyczy Umów zawartych przed wejściem w życie
nowego Regulaminu - W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu
cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach
konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych - Jeśli którekolwiek postanowień Regulaminu zostanie uznane za niezgodne z prawem,
nieważne lub w inny sposób niewykonalne w zakresie przewidzianym przepisami
prawa, to w zakresie, w którym to postanowienie jest niezgodne z prawem, nieważne
lub niewykonalne zostaje ono wyłączone i usunięte, a w pozostałym zakresie
postanowienia Regulaminu obowiązują i pozostają w pełnej mocy oraz są nadal
wiążące i wykonalne. - Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 11.09.2023 r.